Friday 22 February 2013

Tahun Akhir


Bila dah masuk 4th year (esp 4th yr 2nd sem ni), macam2 perubahan berlaku.

Pertamanya, rasa risau yang tak berkesudahan. Sebab sekian ramai teman seperjuangan dan seperjalanan yang qowiy2 sudah grad, dan tak ada lagi di uia. Perlu menjadi 'senior', yang boleh memastikan kesinambungan jalan ini berterusan, dan legasi yang 'kakak2' lain tinggalkan, tidak berakhir di sini. Moga2 mampu beri yang terbaik, dengan izin Allah. Doakan.



Keduanya, pastilah rasa lebih tua. Dalam kelas, semua orang panggil 'kak'. Jadi, kakak kena lah lebih ilmu dan lebih mujahadahnya - Moga menjadi motivasi untuk diri. p/s: Dan tidak. Saya tak berasa rugi berlama-lamaan di UIA. Sebab menuntut ilmu + pengalaman DnT, pada saya that is more than osem :)

Ketiganya, rasa lebih relax. Mungkin disebabkan latihan 'intensif' berprogram selama bertahun-tahun sblm ini. Akhirnya alhamdulillah, pd semester terakhir ini sedikit-sebanyak saya mampu untuk menghidupkan rasa tak risau/stres dlm menganjurkan program. Kalau dulu, benda2 kecil spt borang feedback, dulang dll hal teknikal saja sudah mampu buat diri risau dan hilang selera makan. Kini rasanya kebanyakan benda sudah mampu di-handle dgn baik, alhamdulillah. Itulah kelebihan tarbiah. Mengajar anda melakukan sesuatu yang anda tak tahu langsung sebelumnya, sehingga menjadi seakan biasa :) ditambah pula dgn pahala2 besar. Allah.. siapa yang tak sudi.

Macam-macam perkara nak buat sebelum grad. 
And all that is needed is barakah.
May Allah help make balance of everything in hand & grant His redha.


*2 hari terlantar tanpa benar2 dpt menyumbang ke jalan ini,
"Amende ni mah. Dua hari tak buat apa2. Boring betul
Benarlah. Ingat 5 sebelum 5. Sihat sebelum sakit. 
Marilah. Muhasabah yang lebih likat lagi.

No comments:

Post a Comment